Onderhoud aan de motor

Vandaag is de monteur geweest om het probleem op te lossen aan de koelwaterpomp en het vervangen van de V-snaren.De monteur had aardig wat puntjes van kritiek:

  1. De motorsteunen stonden niet horizontaal geplaatst,
  2. De wierpot moet vervangen en verplaatst worden,
  3. Het brandstoffilter moet vervangen worden,
  4. De schepjes moesten naar achteren staan en het schepje aan BB staat naar voren, gelukkig is dit een koelwatertoevoer voor als die aan SB defect of verstopt is,
  5. De koelwater afvoer moet verplaatst worden en voorzien
  6. Alle massakabels van de accu’s waren op de motor aangesloten en dit moet er maar eentje worden van de start accu,
  7. De kabbel klemmen moeten vervangen worden door klemmen voor de juiste kabeldiameter,
  8. De motor start niet snel genoeg en hij hoorde wat lekken, waarschijnlijk is er een verstuiver of klep die het niet goed doet,

Al met al komt er weer heel wat werk bij, maar de motor moet natuurlijk gewoon in topconditie zijn. Nu weer even kijken hoe en wanneer we dit gaan aanpakken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.