Wemeldinge – Antwerpen

Vanmorgen zijn we om 07:30 vertrokken. Om 10:30 is het laagwater bij Hansweert en dan kunnen we met het tij mee naar Antwerpen. we hebben op aanraden 3 uur uitgetrokken voor het kanaal en maar goed ook. We hadden de bruggen redelijk mee, maar bij de sluis hadden we vertraging vanwege een defecte sluisdeur. Uiteindelijk waren we iets voor 10:00 de sluis door en zette koers richting Antwerpen. De eerste paar mijl liepen we maar 3 knopen, maar daarna kregen we stukje bij beetje de stroming mee. Uiteindelijk liepen we iets meer dan 6 knopen, dus 2 knopen stroming mee. Onderweg kwamen we een paar grote schepen tegen. Op het laatste stuk voor Antwerpen verruilde de grauwe industrie zich voor bomen en natuur, wat er stukken aangenamer uit zag. We zaten nog steeds te twijfelen tussen de havens aan de linker oever of Willemdok aan het centrum. We moesten nog dik een uur wachten voor de sluis opening voor de linkeroever, terwijl kattendijke sluis al we schutte. We kozen dus voor de jachthaven Willemdok. Toen we de sluis door waren moesten we wel nog een half uur wachten tot 16:15 voor de bediening van de Londenbrug. We meer de de boot af voor de brug en Suzan nam contact op met de jachthaven. De havenmeester kwam ook net voor de opening met een zodiak langszij en begeleidde ons naar onze box. Wat liggen we toch mooi afgemeerd in Antwerpen. De tocht was erg indrukwekkend en best uniek om hier te kunnen liggen.