Vakantie dag 6 Den Oever – Den Helder

Vanmorgen na de ochtendroutine (lees wakker worden, ontbijten, douchen, koffiedrinken en daarna afwassen) de haven van Den Oever uit gevaren naar de sluis toe. Tijdens het afmeren voor de sluis hoorde ik al een vreemd geluid van het motorpaneel en het lampje “OIL” lichte op. Helaas was ik helemaal het oliepijl vergeten te pijlen voor vertrek. In de sluis gekeken of ik überhaupt wel olie had meegenomen en helaas was dit niet het geval. Toen we de sluis door en de brug voorbij waren gevaren , hebben we de boot afgemeerd. Ik ben van boord afgegaan om olie te gaan kopen. Eenmaal bij de winkel aangekomen was het lunch tijd, maar gelukkig wilde iemand mij nog helpen. Daarna weer aanboord gegaan en de olie bijgevuld. Toen konden we weer koers zetten naar Den Helder. We hadden besloten om het stuk op de motor af te leggen, aangezien het varen in een vaargeul tussen ondieptes en stroming ons al spannend genoeg leek. Achteraf hadden we het grootste stuk wel op de zeilen af kunnen leggen. Toen we de haven van Den Helder binnen liepen was het al 16:30 en moeste we wachten tot 18:00 tot de brug en sluis weer bediend zouden worden. Tijdens het wachten kwam de buurjongen ook gezellig even kijken. Om 17:45 gingen de sluis en brug open en konden we door varen naar de jachthaven Willemsoord. De hebben we de boot afgemeerd en het is een erg leuke haven om te liggen.