Proefvaart

Gisteren had ik de verstaging op spanning gebracht en de waterzakken gevuld met Hadex en nu was de boot klaar. Vandaag was het echt mooi weer voor een proefvaart, maar een rare gedachte om uit te varen tijdens de Corona. Toch hebben we besloten om naar Urk te gaan varen om daar een visje te gaan eten en weer naar huis te varen. Heen konden we mooi op de zeilen en konden we mooi alles testen. Net voor Urk was de koers niet meer gunstig en zijn we verder gegaaan op de motor. Op urk hebben we de boot voor de Boet afgemeerd en werd er vis gehaald. De vis was heerlijk en de havenmeester kwam ook even langszij met de vraag of we bleven overnachten. Deze vraag hadden we niet verwacht, maar deze houden we in gedachte voor een andere keer. We konden wel overnachten op Urk, maar dan kunnen we geen gebruik maken van de voorzieningen.

Urk

Toen we Urk uit voeren was de wind gunstig om nog in de havenuitloop de zeilen te hijsen en dit hebben we dan ook meteen gedaan. Helaas viel de wind weg na 2 mijl en hadden we de motor bijgenomen. Het was een prachtige proefvaart en we weten dat zowel wij als de boot klaar zijn voor het seizoen.